Pla sencer d'un dels detinguts per la presumpta violació de Sabadell sortint dels jutjats després que el jutge n'hagi decretat la llibertat, el 7 de febrer de 2019 (vertical)

El jutge que va deixar en llibertat un violador de la Manada de Sabadell, de nou en el punt de mira

  • El jutge va deixar l’any 2019 en llibertat un detingut per violació tot i el risc de fuga i l’oposició de la fiscalia. No va pagar pels fets.
  • L’ajuntament de Terrassa: “un cop més, les mesures judicials no han protegit prou la víctima”.

La brutal agressió sexual, una violació en grup, que va patir una jove de Sabadell l’any 2019 va tenir un fosc episodi judicial que va comportar la fuga d’un dels violadors, que mai va seure a la banqueta dels acusats. Se’l va detenir però el jutge el va deixar en llibertat amb càrrecs tot i el risc de fuga. El mateix jutge, Marcos Melendi, ha deixat en llibertat aquesta setmana un dels dos detinguts per una agressió sexual a Terrassa. Un fet que ha indignat el govern de Terrassa entre altres col·lectius.

Febrer de 2019. Es produeix una violació grupal a una jove de Sabadell. Tres agressions sexuals i tres homes més assistint-hi sense fer res per impedir-ho. La Policia Municipal deté bona part dels implicats, que queden en disposició judicial. Però el jutge en deixa en llibertat uns quants al no apreciar risc de fuga, de reiteració delictiva ni de destrucció de proves.

Dos anys després, en el moment del judici, dels tres violadors, només un va seure a la banqueta dels acusats (més info: ‘Poca justícia‘). El segon va fugir. I al tercer no se’l va poder detenir mai. La resta d’acusats van ser cooperadors necessaris, formaven part de la intimidació general i van assistir sense moure un dit a la violació. Però dels tres agressors, només un va ser condemnat.

La fuga d’Oukhlifa

K.Oukhlifa, que ara tindrà 28 anys, va ser detingut per la Policia Municipal. Però sense tenir els resultats de l’Institut Anatòmic Forense, el jutge Melendi el va deixar en llibertat amb càrrecs. Ho va fer amb l’oposició de la Fiscalia, que hi veia risc de fuga, que fins i tot el magistrat va reconèixer. Però tot i així va assegurar que “los indicios de los que hoy se dispone se estiman demasiado débiles como para justificar la prisión provisional“. Un cop en llibertat, Oukhlifa va fugir d’Espanya. Dies després es van confirmar restes de la seva esperma en el cos i la roba de la noia violada. Però ell ja s’havia evaporat.

L’únic violador condemnat, M.Alibos, compleix condemna, que va ser de 31 anys (13 per la violació i 9 com a cooperador necessari de cada una de les dues violacions dels altres). Després va ser rebaixada a 22 pel TSJC (13 per la violació i 4,5 com a còmplice per cada una de les dues violacions dels altres).

El cas de Terrassa

En el cas de Terrassa, hi ha una presumpta agressió a una dona, i dos detinguts. Melendi, del jutjat d’instrucció 4 de Terrassa en funcions de guàrdia, va rebre el primer i el va deixar en llibertat amb càrrecs al no disposar de cap informe mèdic ni més informació que la declaració de la denunciant i de dos testimonis. Va acordar una ordre de protecció i d’allunyament de 500 metres, més la retirada del passaport i prohibició de sortida del territori. A principis d’abril la dona va denunciar que havia rebut una trucada del primer denunciat, a través de número ocult. El jutjat va oficiar la companyia telefònica perquè identifiqui des de quin número de telèfon va rebre la trucada i a qui pertany. En aquest moment encara no s’ha rebut resposta a aquesta petició, indica el TSJC.

El 5 d’abril, la magistrada del jutjat d’instrucció 1 de Terrassa també en funcions de guàrdia va rebre un segon detingut, que també va quedar en llibertat provisional perquè hi havia “indicis contradictoris”. Compartint el criteri del ministeri fiscal, no va acordar l’ordre de protecció sol·licitada.

Terrassa: “no han protegit prou la víctima”

L’ajuntament de Terrassa ha lamentat en un comunicat les mesures cautelars: “un cop més, les mesures judicials empreses davant la gravetat dels fets no han protegit prou la víctima, tot vulnerant el seu dret a la seguretat”.

Foto portada: pla sencer d’un dels detinguts per la presumpta violació de Sabadell sortint dels jutjats després que el jutge n’hagi decretat la llibertat, el 7 de febrer de 2019.

Deixeu un comentari