L’Audiència de Barcelona ha amnistiat 11 guàrdies civils investigats per suposades tortures i maltractaments a Jordi Ros, CDR sabadellenc detingut en l’anomenada ‘Operació Judes’. El procediment ja havia estat arxivat pel jutjat d’instrucció número 2 de Sabadell, que ho va justificar per manca d’indicis de delicte, decisió que va ser impugnada per l’acusació d’Alerta Solidària. Ara, l’Audiència descarta entrar a valorar si hi ha o no indicis de delicte en l’actuació de la Guàrdia Civil, ja que entén que els fets entren en l’àmbit d’aplicació de la llei d’amnistia.
Segons informa Alerta Solidària a través d’un comunicat difós aquest dijous, malgrat que el recurs argumentava que la llei d’amnistia exclou les tortures i els tractes degradants, l’Audiència ha considerat que les amenaces, les coaccions i la privació de l’accés a un advocat durant la detenció a Sabadell no són fets prou greus i ha tancat definitivament la qüestió.
“Aquesta amnistia posa en relleu l’aplicació a gust de l’Estat, que mentre deslliura a desenes de policies de la seva responsabilitat, boicoteja l’amnistia amb casos com el mateix 23-S que es troba pendent de la qüestió prejudicial plantejada per l’Audiència Nacional al TJUE”, lamenta el col·lectiu d’advocats. “L’amnistia ha estat una trampa per ‘pacificar’ l’independentisme i blanquejar la repressió i les tortures policials”, conclou el comunicat.
Foto de portada: agents de la Guàrdia Civil i dels Mossos d’Esquadra, el 23 de setembre de 2019 a Sabadell, en el marc de les detencions de l’Operació Judes. Autor: ACN.