Inauguració de la fira Sakura Matsuri 2024, el 17 de maig. Autor: D.Jiménez.

Valoració positiva de la 3ª fira Sakura Matsuri, amb 300.000 euros d’impacte

Valoració positiva de l’organització de la fira Sakura Matsuri, impulsada per l’Ajuntament però organitzada aquest any per l’empresa Solfesa. Segons el tinent d’alcaldessa de Projecció de la Ciutat, Lluís Matas, “seguirem fent ‘Sakuras’ els propers anys perquè s’ha consolidat, és un model bo per la ciutat i tenim el compromís del consolat de Japó”. A nivell quantitatiu, la fira ha rebut uns 5.000 visitants i s’ha doblat el nombre d’estands. L’Ajuntament estima que el retorn a la ciutat ha estat d’uns 300.000 euros.

Matas destaca que s’ha creat una xarxa Sakura, amb ciutats que organtizen esdeveniments amb el país del Sol Naixent com a fil conductor per “reforçar les sinergies entre municipis i crear xarxa”.

“Les previsions s’han complert. Hi ha hagut el doble d’estands gairebé, el que demostra interès de venir a participar-hi. Les activitats han estat millor organitzades, l’espai ha estat més immersiu, més ben decorat. El Sakura Ciutat ha atret unes 2.000 persones a les pèrgoles, els restaurants o els espais de la Fundació Caixa Sabadell. Ha anat a més i ha d’anar a més tota aquesta vessant d’activitats paral·leles al marge de la fira. Pel que fa a la fira, estarem al voltant de les 5.000 persones, arribant en total a uns 7.000 participants, com l’any passat”, apunta Matas.

A nivell d’impacte econòmic, el tinent d’alcaldessa el xifra en 300.000 euros aproximadament. “Hem tingut un gran cap de setmana, amb Medievàlia, l’Embassa’t i la fira Sakura per potenciar la ciutat, impulsar la restauració i el comerç per donar-nos capitalitat”, finalitza.

Foto portada: inauguració de la fira Sakura Matsuri 2024, el 17 de maig. Autor: D.Jiménez.

Els comentaris estan tancats