Cap del Sud

Si vols agafar hora al CAP, ho has de fer així a partir d’ara

——————–PUBLICITAT——————-

——————–PUBLICITAT——————-

  • El CatSalut potencia l’atenció en línia per fer que els metges passin més temps visitants pacients.
  • Per demanar hora caldrà explicar el motiu i el centre decidirà si cal una visita presencial.

Els Centres d’Atenció Primària canvien el seu sistema per escollir hora. Ho han començat a fer des de mitjans d’octubre. L’objectiu, argumenta el CatSalut, és evitar temps d’espera i facilitar que els metges destinin més temps a estar amb els pacients i no tant en processos administratius o burocràtics.

La cita prèvia pel metge de capçalera o pediatra es pot agafar a través d’internet o de l’aplicació La Meva Salut, popularitzada per la pandèmia. Caldrà tenir a mà el codi identificador de la targeta sanitària.

Escollir entre quatre motius i diverses opcions

El nou sistema farà escollir el motiu, com malaltia, vacunació, tramitar una baixa o renovar el pla de medicació, entre molts altres. En total, hi ha fins a 22 motius que cal escollir. Però d’entrada hi ha quatre de bàsics: renovar un pla de medicació, demanar l’alta, demanar la baixa o demanar els resultats d’una prova o una visita. Només en aquesta darrera opció, s’agafarà dia i hora per visitar-se, sempre i quan l’equip del centre mèdic ho consideri necessari.

Entre les novetats, hi ha l’assignació d’un auxiliar administratiu per cada pacient, d’igual manera que ara té un metge o infermer de referència. Part de la seva feina serà estalviar paperassa al facultatiu, que hauria de poder dedicar més temps al pacient. Segons Gemma Craywinckel, directora del CatSalut, la intenció és “desburocratitzar” la feina de metges i infermeres. Per exemple, a partir d’ara la baixa es podrà tramitar de forma telemàtica, sense trepitjar el CAP. En tres casos: traumatologia, urgència o hospitalització.

Com a norma general, un CAP ha de donar resposta en menys de 72 hores a una consulta d’un pacient. Una de les coses que no acaba de convèncer tothom és que per agafar hora caldrà especificar-ne el motiu i l’auxiliar administratiu decidirà si el pacient ha de ser visitat pel metge o infermer.

Que els metges i infermers passin més temps visitant

Per tant, el nou sistema busca, el temps dirà si s’aconsegueix, que un metge i l’infermera passi la major part de la seva jornada laboral visitant pacients mentre que els auxiliars administratius guanyaran més pes.

Pensat per a visites no urgents

El nou sistema no exclou, assegura el CatSalut, que es pugui seguir agafant cita per telèfon o de forma presencial al taulell del centre mèdic. De fet, per les urgències el més pràctic serà anar directament al CAP, trucar per telèfon al centre, al 061 o al 112.

Foto portada: el CAP Sud, aquest dimecres. Autor: David B.

Els comentaris estan tancats