Sabadell tindrà 240 places d’aparcament més abans d’acabar el mandat. Així ho ha assegurat aquest dimecres l’alcaldessa de la ciutat, Marta Farrés, qui ha presentat en roda de premsa el pla d’aparcaments que desplegarà el consistori en els propers mesos. “Arribar de treballar i poder deixar el cotxe a prop de casa també és un element de qualitat de vida”, ha defensat.
Tot i que es tracta d’una preocupació estesa a diferents punts del municipi, Farrés ha argumentat que s’han detectat àrees més tensionades que d’altres. És el cas dels barris amb habitatges més antics, on els edificis van ser dissenyats sense pàrquing privat. Aquest factor, unit a l’augment del nombre de vehicles que s’ha produït en els darrers anys, ha fet que trobar un lloc on estacionar sovint esdevingui un maldecap per a molts veïns.
Mesures previstes
D’acord amb les declaracions de Farrés, el pla es veurà reflectit en diferents mesures. En primer lloc, s’ha donat la instrucció als tècnics de l’Ajuntament que “no es poden fer obres que suposin pèrdues de places d’aparcaments”. Així mateix, ha remarcat que es continuarà treballant per “fomentar el transport públic”, per generar noves places i per condicionar alguns indrets que ja s’utilitzen per a aquesta finalitat, com per exemple el solar de l’Eix Macià o l’espai davant del CAP Sud.
Segons dades facilitades pel consistori, des del 2019 s’han guanyat 230 llocs d’estacionament en superfície. Sota aquestes premisses es van habilitar 50 places amb la reurbanització de la plataforma de la ronda de l’Oest, 46 al camí de Torre-romeu o més d’una trentena a la Via Alexandra. Pel que fa a les actuacions previstes, cal destacar la construcció d’un aparcament de 68 places al sector Planetes i la creació de 128 places amb la remodelació de la ronda Collsalarca, entre d’altres.
Les places de mobilitat reduïda, a revisió
D’altra banda, en el marc d’aquest pla, Farrés ha assenyalat que es revisaran els estacionaments destinats a persones amb discapacitat. “En aquests moments a la ciutat tenim 1.450 places de mobilitat reduïda. Revisarem totes aquestes places per comprovar que la persona que la necessita continua complint les condicions necessàries i, en cas que no ho faci, poguem recuperar aquestes places per a la rotació lliure de la resta de la ciutadania”, ha dit.
Un altre aspecte a tenir en compte és que, amb la Zona de Baixes Emissions a l’horitzó, els cotxes més contaminants no podran entrar al centre de Sabadell. Davant d’aquest escenari, és possible que els barris limítrofs hagin d’absorbir bona part de l’aparcament: “Al centre és més difícil fer aquests aparcaments perquè hi ha poc espai lliure. En aquest sentit, estem reforçant molt el transport públic amb el centre de la ciutat, especialment amb els autobusos, però també amb les línies de Ferrocarrils, que pot funcionar com un metro”, ha explicat l’alcaldessa.
Foto de portada: cotxes a Torre-romeu. Autor: Jordi M.