Manifestació Clínica del Vallès

Els treballadors de la Clínica del Vallès es manifesten contra els acomiadaments

Unes 150 persones s’han manifestat aquest dimecres davant de la Clínica del Vallès per protestar contra l’acomiadament de 109 persones que farà el centre a l’agost.

La manifestació, que ha començat a la mateixa clínica, al passeig Rubió i Ors, ha servit per reclamar contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERE) que deixarà sense feina a 109 treballadors del centre a partir de l’agost i a 147 persones de l’Hospital General de Catalunya, tot i que aquesta última mesura s’aplicarà més tard. L’ERO afectarà a infermeres, auxiliars, fisioterapeutes i altres professionals dels dos hospitals.

La presidenta del Comitè d’Empresa, Matilde Toro, s’ha queixat que els treballadors estan “al centre de les decisions de l’empresa i del consell polític”, i això fa que siguin víctimes de les retallades i les decisions polítiques. Toro també ha valorat positivament el comunicat que han fet des de l’Hospital Parc Taulí donant suport als treballadors de la Clínica del Vallès, ja que “tots som treballadors de la sanitat pública i hem de fer pinya”.

Toro considera que “l’empresa sempre tira amunt amb el nombre d’acomiadaments, hi podria haver altres solucions, però això s’haurà de veure amb el temps”. Finalment, la presidenta del comitè ha assegurat que els treballadors estan disposats a treballar subrogats a una altra empresa, ja que “l’únic que demanem és treballar”.

La manifestació ha acabat a la plaça Sant Roc, quan els manifestants han entrat a l’Ajuntament i el regidor de Salut, Ramon Vidal (UpC), ha rebut a diversos representants del Comitè d’empresa.

Foto portada: un moment de la manifestació. Autor: David B.

One Comment

  1. Las decisiones políticas deben valorar entre otras cosas las consecuencias para minimizar los daños colaterales.
    Es necesario dejar de privatizar, externalizar y derivar la sanidad pública para enriquecer a las mutuas privadas y multinacionales como han venido haciendo con mayor o menor intensidad todos los gobiernos de la Generalitat de todos los colores. Nadie discute, que en una sanidad pagada con los impuestos de todos/as nadie debe meter mano, ni que la salud pueda utilizarse como negocio.
    Por lo tanto, es bueno que se deje de derivar pacientes a la Clínica del Valles y otras privadas y que sea la sanidad pública quien se haga cargo.
    Pero como resulta evidente, para enmendar lo que se hizo mal interesamente, para dar ese paso debe primero dotarse de recursos económicos, humanos y de infraestructura suficiente a la sanidad pública (Tauli fundamentalmente) para asumir los más de 2.000 derivaciones anuales porque de no ser así, el colapso del Taulí será aún mayor y las listas de espera se incrementarán inexorablemente.
    Pero además, existe el problema de más de 100 personas se quedarán sin empleo porque la decisión política, al parecer, tampoco ha tenido en cuenta ese daño colateral.
    De haberse planificado bien las cosas (lo que desconocemos porque a la ciudadanía no se ha pasado ninguna información al respecto), junto con el anuncio del cese de las derivaciones, se debió aportar datos respectos al aumento de recursos y la absorción de los profesionales de la Clínica del Vallés por el Taulí porque resulta evidente que hará falta personal para atender adecuadamente las enfermos/as
    El Sr. Comín debe dar explicaciones públicas de como piensa hacer frente a todos ello y el Gobierno Municipal algo deberá decir (más allá de las típicas divagaciones que no comprometen a nada) sobre un tema que afecta a ciudadanos/as del municipio sean usuarios/as o trabajadores/as.