Els Comuns han demanat al Congrés que es prioritzi la construcció de l’estació de Renfe a Can Llong en la negociació dels pressupostos de l’estat. El portaveu de la formació, Joan Mena, ha comentat que “és la peça que falta per fer del transport ferroviari una alternativa atractiva”.
Després de demanar un increment de la partida pressupostària al govern de Sabadell per a la implementació d’autobusos de la TUS en hores punta i caps de setmana, ara Sabadell En Comú Podem vol que es posi en marxa l’estació de Renfe de Can Llong. Un projecte que porta des de l’any 2015 al Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona.
Així doncs, el diputat de Sumar-Comuns, Félix Alonso, ha presentat una proposició no de Llei a la Comissió de Transports i Mobilitat Sostenible del Congrés de Diputats. Aquesta proposta busca prioritzar la finalització dels estudis de l’estació per començar a construir-la.
“L’estació de Can Llong és clarament la peça que ens falta a la ciutat per fer del transport ferroviari una alternativa atractiva per a la ciutadania i deixar de pensar en noves autopistes que trinxen el territori”, ha afirmat el portaveu de la formació, Joan Mena.
L’exdiputat també ha comentat que ara que comença la negociació de pressupostos a l’Estat, “l’estació de Can Llong és una inversió imprescindible per complir el Pla de Rodalies 2020-2030 i el Pla d’Infraestructures Ferroviàries de Rodalies de Barcelona.” Segons l’estudi que mencionen els comuns, l’estació és viable i acolliria 15.000 viatgers diaris de mitjana i faria una cobertura de 50.000 sabadellencs entre els barris de Can Llong i Castellarnau. Aquests barris són dos nuclis en creixement i concretament el primer és el que més veïns ha incorporat des de l’any 2017. A més d’aquesta dada, també és la zona de Sabadell amb més terreny edificable.
Finalment, ha valorat la proposta del govern de Sabadell sobre la Ronda Nord i el Quart Cinturó.
“Si Farrés hagués defensat l’estació de Can Llong amb la mateixa vehemència que defensa el Quart Cinturó, avui aquest projecte seria una realitat que milloraria la vida de 50.000 veïns de Sabadell”, ha afegit.
Sumar, per la seva banda, ha volgut fer referència als descomptes del transport públic per la seva ajuda a la mobilitat sostenible. Segons el partit, aquesta mesura ajuda a estalviar 118 milions de litres de gasolina i evita l’emissió de 360.000 tones de CO₂ a l’atmosfera.
Foto de portada: les vies del tren al seu pas per l’antic baixador de Castellarnau. Autor: J.d.A.