Míriam Nogueras i Francesc Baró. Autor: Jordi M.

Nogueras (Junts): “Només hi haurà estabilitat si es compleixen els acords”

La portaveu de Junts per Catalunya al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, ha visitat aquest dijous la ciutat de Sabadell per explicar als militants del partit la feina dels juntaires a Madrid. Amb la seva característica contundència, la maresmenca ha assegurat que l’estabilitat del govern de Pedro Sánchez dependrà del compliment dels acords amb Junts. “A la gran majoria de lleis i decisions fan falta els vots dels nostres set diputats”, recorda.

En declaracions a la premsa, Nogueras ha posat en valor els pactes que va aconseguir la formació independentista per arrencar la legislatura i que es van traduir en polítiques com ara la llei d’amnistia o les comissions d’investigació de l’Operació Catalunya i dels atemptats terroristes del 2017. “Els temes que vam posar sobre la taula van acabar executant-se, malgrat que la primera resposta del PSOE sempre és esto es imposible“, ha declarat.

En aquest sentit, ha remarcat la importància de l’oficialitat del català a Europa, també negociada en el marc dels acords d’investidura: “el mateix dia que es va votar la mesa del parlament, el govern espanyol va emetre la sol·licitud”. La portaveu ha recordat que es va crear un grup de treball a Brusel·les per abordar el tema i ha confirmat que “cada cop estem més a prop d’això”. “El que altres països han trigat molts anys en aconseguir, crec que nosaltres ho podrem assolir ben aviat”, defensa.

Finalment, la juntaire ha criticat la posició política del PSC, aliniada amb el PSOE, i ha afirmat que Junts està exercint el paper negociador que hauria de tenir la Generalitat, per exemple, demanant les competències sobre immigració per al govern català. “Si es pogués declarar la independència a Madrid ho faríem, però ara no és possible. El que podem anar fent és fer fora l’Estat Espanyol a Catalunya i anar musculant el poder de les nostres institucions”, ha argumentat.

Foto de portada: Míriam Nogueras i Francesc Baró, durant l’acte. Autor: Jordi M.

Deixeu un comentari