El primer secretari del PSC, Salvador Illa, insta els agents econòmics del Vallès Occidental a reivindicar la necessitat de crear el Quart Cinturó, molt concretament la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell. Illa ho ha fet amb un acte polític del PSC a Castellar, en què hi han participat l’alcalde del municipi i president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, i l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, i en què hi eren presents representants econòmics del territori, com el president de Cecot, els de les Cambres de Comerç de Terrassa i Sabadell, o representants de sindicats i empreses. Illa ha reivindicat que el Quart Cinturó completi el traçat, tot i reconèixer les dificultats sobretot en el tram del Vallès Oriental.
El líder dels socialistes ha assenyalat que la via és una prioritat per al partit però també per al territori, remetent-se a la veu unànime de les alcaldies dels municipis que ha d’enllaçar, i que aquest dilluns estaven representades pels alcaldes de Sabadell i Castellar però també per l’alcaldable socialista a Terrassa, Eva Candela. Coneixedor que també és una reivindicació dels agents econòmics, àmpliament representats a l’acte, els ha llançat la petició d’alçar la veu.
“Durant tot el procés que vindrà hi haurà veus minoritàries que se sentiran molt, però també és important que totes les veus se sentin, de manera respectuosa i constructiva, però que quedi clar que hi ha una majoria del territori que vol generar prosperitat”, ha dit a la seva audiència.
Entre els assistents, el president de Cecot, Xavier Panés, el seu predecessor i actual president de MútuaTerrassa, Antoni Abad, els presidents de les Cambres de Comerç de Sabadell i Terrassa, Ramon Alberich i Ramón Talamàs, o l’exalcalde de Terrassa i exprimer secretari del PSC i actual president del Consorci de la Zona Franca, Pere Navarro, entre d’altres.
Sobre els terminis, assegura que és un procés que s’allargarà, però que si tot va com és previst, apuntant que no dubta de la paraula del president Pere Aragonès, aquest primer trimestre de 2023 s’haurà de signar el conveni per tirar endavant els primers estudis. Illa, però, no amaga les cartes i defensa que la via no pot quedar en el tram entre Abrera i Terrassa, que s’obrirà al trànsit aquest mateix any, i l’ara acordat fins a Castellar.
“Defenso que això no ha de parar, defenso un Quart Cinturó sencer”, ha dit. Admet que al Vallès Oriental no hi ha consens per projectar la via, però espera poder ser “gradualista” amb el temps per poder enllaçar Sabadell amb Granollers, i així connectar el tram ja existent entre Granollers i Mataró.
Illa ha participat en l’acte a Castellar del Vallès, municipi al qual a dia d’avui per arribar-hi cal creuar la Gran Via de Sabadell, completament saturada de vehicles en hora punta i que incrementa els nivells d’emissions contaminants al centre de la capital vallesana. L’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, assegura no entendre les veus que no accepten la retirada dels cotxes i camions per una via urbana com aquesta.
“Quan sento el conseller de Territori i altres veus oposant-s’hi, no veuen que el que faríem seria treure una autopista del centre de la ciutat a l’exterior?”, es pregunta Giménez. De fet, la connexió de Castellar amb l’autopista C-58 es faria a través de la ja existent Ronda Oest de Sabadell. En aquesta mateixa línia s’ha pronunciat l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, que ha assegurat que la via ha de tenir capacitat per a mercaderies. “No ens val una via d’un carril per sentit, això és el que tenim en una via urbana de Sabadell, volem una via de dos carrils per sentit”, detalla.
Per la seva banda, l’alcaldable socialista de Terrassa, Eva Candela, ha destacat que el Quart Cinturó avui dia mor en una rotonda al barri de Can Roca, al nord de la ciutat, i que serà necessari donar sortida a tots els vehicles que amb l’obertura del tram fins Abrera arribaran al Vallès des del Baix Llobregat.
Foto portada: Salvador Illa i Marta Farrés, aquest dilluns. Autor: ACN.
Pingback: Fernàndez (Territori) assegura que es complirà l'acord sobre la B-40