Arriben les vacances de Setmana Santa, i en una ciutat on l’activitat cultural es frena gairebé del tot, cal ampliar el focus i parlar del que es pot fer no només durant el cap de setmana sinó durant tots aquests dies.
Bona part de les activitats estan orientades al públic infantil, però hi ha de tot una mica. Des de les activitats familiars a l’esport, la literatura o la litúrgia. A continuació en fem una selecció.
Tota la setmana: Sabadell Crea al Museu d’Art
Exposició notable al Museu d’Art. Sabadell Crea s’integra a la col·lecció permanent i ocupa la pràctica totalitat de la Casa Turull per explicar el disseny i la moda feta des de Sabadell. Vestits de YolandCris, Antoni Miró o Txell Miras.

Horaris aquests dies: dimarts, dimecres, dijous i dissabte de 17 a 20 hores i diumenge de 11 a 14 hores. Divendres Sant i Dilluns de Pasqua estarà tancat. A la planta baixa podeu visitar també l’exposició temporal dedicada a Ramon Noé.
Dimecres i dijous: tallers de paleontologia
L’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont ha organitzat una sèrie d’activitats per conèixer els gegants éssers vius que van regnar durant milions d’anys el planeta:
- El titanosaure i els seus amics: Descobreix com eren els titanosaures i les espècies que convivien amb ells. L’activitat està dirigida a nens i nenes a partir de tres anys, les entrades costen 3 euros i l’activitat tindrà lloc dimecres a les 11:30h
- Com vivien els dinosaures en els Pirineus: Explora els dinosaures que hi vivien a Catalunya fa 70 milions d’anys. L’activitat explorarà els secrets de les espècies i serà el dijous a les 11:30h. Per a inscriure’s, cal trucar al 93 726 17 69.
Dimecres: signatures de llibres
Marató de signatures de llibres tant a Abacus com a La Llar del Llibre, en ambdós casos protagonitzades pels autors del Grup 62. En aquesta informació podeu trobar qui ve, on i quan (més info: ‘Superdimecres’ de cara a Sant Jordi‘).
De dijous a diumenge: 3ª SWIT CUP
Festa del futbol femení formatiu amb una nova edició de la SWIT CUP, que portarà unes 2.000 jugadores a la ciutat, de clubs com el Barça, el Sevilla, l’Athetic Club o el Madrid. La inauguració, de nou a l’americana, es farà dijous a les 20.30 hores a la Nova Creu Alta.
L’organització estima que és el campionat de futbol base femení més gran del món. Hi haurà classificatòries dijous i divendres, dissabte les fases finals i diumenge les grans finals de cada una de les categories.
Divendres Sant: processons religioses per Divendres Sant
Via Crucis al Centre. Com és habitual, les tres parròquies del Centre organitzen el tradicional Via Crucis, que repassa el calvari i crucifixió de Jesús a través de les 14 estacions de la Passió. La Germanor Interparroquial de Portants del Sant Crist de Sabadell arrencarà a les nou del matí des de la Parròquia de la Puríssima, s’aturarà a Sant Fèlix i acabarà a la Trinitat, a la Rambla.
Al vespre, la Agrupación de Hermandades de Semana Santa Andaluza de Can Puiggener celebrarà la 64a Procesión de Viernes Santo. El seu recorregut començarà a la Parròquia de Sant Roc cap a les set del vespre i finalitzarà en el mateix barri sobre les 23:15.
D’altra banda, la Hermandad de la Virgen de la Fuensanta organitza un Via Crucis a Ca n’Oriac a les 19h.
Dissabte: Adrià Targa; poesia a l’Arteneu
El poeta i llicenciat en Filologia Clàssica, Adrià Targa, hi estarà a l’Arteneu per parlar-nos dels seus llibres. L’any 2024 ha estat guardonat amb el Premi dels Jocs Florals de Barcelona pel llibre Acròpolis. Entre els seus treballs hi està Canviar de cel, L’exili de Constança i Ícar. La sessió literària serà el dissabte a les 12h.
Diumenge a la granja i visita al museu
Com ja és tradició, la Fundació 1859 Caixa Sabadell organitza les activitats familiars de visita la granja i el Museu de la Vida al Camp. En primer lloc, mitjançant un taller, s’acostarà les famílies al coneixement de la granja tradicional, a banda de cuidar, tocar i alimentar els animals, així com conèixer els seus trets més importants. Serà el diumenge a les 11 hores. El preu de les entrades és de 9 euros.
D’altra banda, una hora després de l’activitat de la granja, es realitzarà una visita guiada pel Museu de la Vida al Camp, on els visitants tenen la possibilitat de recrear la vida quotidiana al món rural i conèixer el conreu tradicional del blat, la vinya i l’olivera.
Diumenge. Concert Mr Shingles, a La Capella
Seguint el clàssic concert de música que realitza La Capella cada diumenge a l’hora del vermut, ara és torn del grup Mr Shingles. Són una banda de rock fundada l’any 2015 amb el propòsit de versionar als grans artistes com BB King, Otis Rush, Jimmy Rogers o Magic Sam, entre altres, a les 12:30.
Bonus més enllà de Sabadell: derbi vallesà a Terrassa
Arriba el tram final de temporada, i amb això l’esperat derbi vallesà entre el Terrassa i el Sabadell. Pel que fa a l’equip arlequinat, ara quart classificat, es juga classificar-se al play-off i no veure’s amenaçada la seva plaça.
Amb cinc victòries en els darrers sis compromisos de lliga (15 dels darrers 18 punts), els homes de Movilla buscaran consolidar una de les posicions privilegiades a falta de tres jornades. El partit tindrà lloc a l’Olímpic de Terrassa el diumenge a les 18:30h. El darrer derbi lliguer va acabar amb empat.
Foto portada: una imatge de la mostra ‘Sabadell Crea’ al Museu d’Art. Autor: D.Jiménez.