Què és de la vida de Dani Pedrosa? El pilot sabadellenc va ser protagonista indiscutible del Campionat del Món de motociclisme durant 17 anys (2001-2018). Quan només tenia 20 anys ja havia guanyat els seus tres Mundials (2003, 2004 i 2005). El 2018 es va retirar del Mundial amb molts rècords – entre ells ser l’únic pilot que ha guanyat almenys una cursa durant 16 anys seguits. Ara, Pedrosa és doble protagonista entre les dues i les quatre rodes.
Dani Pedrosa té 36 anys. Des de ben petit ja va començar amb les minimotos amb la seva passió. Nascut a Sabadell, als 9 anys, la seva família va marxar a Castellar del Vallès, la localitat que l’ha mimat i ha donat nom internacionalment. El 2001 amb només 16 anys debutava al Mundial de 125cc i aconseguia els primers podis. L’any 2002, ara fa 20 anys obtenia la seva primera victòria a ‘La Catedral’ d’Assen en el Gran Premi dels Països Baixos.
El 2003 va iniciar el seu trienni màgic i es va proclamar campió del món de 125 cc. a Malasia amb 3 victòries, 6 podis i una greu lesió que el deixa fora de combat de les dues últimes curses. Es convertia en el segon pilot més jove de la història en guanyar un Mundial de 125cc. Només l’italià Loris Capirossi era més jove que ell quan va guanyar. Queda clar que li queda petita la categoria i el 2004 comença la seva etapa a 250 cc. Dos anys i dos títols més de campió del Món amb unes xifres de rècord. De 32 curses, va guanyar 15, fent 24 podis i, per tant, en nomès 8 curses no va ser entre els tres primers.
El 2006 va començar la seva etapa a MotoGP continuant la seva relació de sempre amb Honda fins a l’any 2018 quan va dir prou. Va ser tres cops subcampió del Món. Sempre ha anat de pressa, però en una moto més gran la seva estatura era un hàndicap. Més enllà d’això, Valentino Rossi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo i l’arribada de Marc Màrquez van trencar les opcions de guanyar un títol a la categoria reina. Un total de 296 curses, 54 victories i 153 podis com a resum final.
L’any 2018 va plegar, però mai va deixar de ser present d’alguna manera o un altre al món del motociclisme. KTM el va fitxar per la seva experiència com a pilot provador i aquest 2022 la marca austríaca s’ha convertit en la gran protagonista de l’inici de temporada com a líder en marques. Pedrosa és aquests dies al circuit de Jerez fent proves en l’evolució de la moto. Al circuit andalús, la corba número 6 porta el seu nom.
Sorpresa Lamborghini
La sorpresa ha arribat aquests dies amb l’anunci que Dani Pedrosa fa el salt a les quatre rodes i participarà en el Lamborghini Super Trofeu Europe 2022 com a pilot del FFF Racing Team.
L’actual pilot provador de l’equip Red Bull KTM Factory Racing de MotoGP canviarà la KTM RC16 per un Lamborghini Huracà Super Trofeu EVO2. Serà la seva primera experiència en competició sobre quatre rodes. El debut de l’espanyol al volant es produirà aviat durant les proves oficials de pretemporada que tindran lloc a Imola el dimarts 29 de març.
El Lamborghini Super Trofeu Europe 2022 arribarà aquesta temporada a la seva catorzena edició amb un total de sis cites, sent la penúltima al Circuit de Barcelona-Catalunya (del 30 de setembre al 2 d’octubre).
Foto portada: Dani Pedrosa amb el Lamborghini que competirà a partir del 29 de març. Autor: FFF Racing Team