Continuem amb el nostre cicle d’anàlisis d’aplicacions amb regust sabadellenc. Aquesta segona setmana d’agost ens toca veure la de la Policia Local.
Aquesta aplicació té una finalitat molt simple: facilitar la comunicació entre el ciutadà i el cos de seguretat local. Tenint en compte que cada vegada és més difícil veure policia pels carrers de Sabadell, especialment de nit, sembla bo que almenys hi hagi una manera digital de comunicar-nos amb ells.
L’app que ens ocupa avui és poc pretensiosa i només ofereix tres funcionalitats per satisfer el que estàvem comentant: comunicacions urgents, no urgents i notificacions.
La manera en que resol les comunicacions urgents és força simple i previsible: simplement tenim una icona prominent que diu “trucar a la policia”. Un clic, i ens porta directament al marcador de telèfons amb el número de la policia (900 112 092, sempre val la pena tenir-lo a mà) ja introduït.
En aquest sentit, l’aplicació compleix amb la seva funcionalitat de manera eficaç (com ens atengui el policia a l’altra banda del telèfon ja serà una altra història).
Però en tot cas la qüestió és evident: cal tota una aplicació per una cosa que es podria solucionar fàcilment amb un contacte a l’agenda?
Per les incidencias [sic] (efectivament, així és com els desenvolupadors han decidit que s’escriu incidències) menys urgents, tenim un senzill formulari on podem posar les nostres dades, la comunicació a realitzar, i ho podem complementar amb la nostra ubicació i algunes fotografies.
Una altra vegada, funcionalitat simple, resolta d’una manera relativament correcta, però res que no es pugui solucionar amb un formulari web.
Finalment tenim l’apartat de notificacions on, suposadament, la policia ens pot enviar comunicacions d’interès general. L’última notificació és de l’any 2015 i és per anunciar la creació d’una nova aplicació de policia (aquesta). No cal dir doncs, que ni la pròpia policia es creu la utilitat de l’aplicació.
No hem parlat massa del disseny, però és que la veritat no hi ha gaire cosa a comentar. L’aplicació té escassament cinc vistes i són tot plantilles totalment estàndards probablement copiades d’internet. Fer malament això tindria delicte.
Per segona setmana consecutiva, ens trobem amb una aplicació que és, per ser generós, poc útil (i així ho tornen a demostrar el seu escàs nombre de descàrregues). Actualment, el cost de retenció d’una aplicació (que l’usuari la mantingui instal·lada) és molt alt, és a dir, que la gent tendeix a tenir poques apps al mòbil. Per tant, no s’acaba d’entendre l’obsessió en fer aplicacions que aporten poc valor, ja que evidentment la gent no les farà servir.